Proja sau o altfel de alivanca

13 Jan

gusturisiculori_proja1

Am eu o prietena ce vine din Macedonia. Am servit la ea de nenumarate ori Proja, o prajitura sarata cu un gust divin. Proja se deosebeste de alivanca  doar un pic, are mai multa faina de grau in ea si ca rezultat gustul difera nitel. Dar ambele sunt bune. Ieri mi s-a facut pofta de aceasta prajitura si am zis sa caut reteta pe internet. Am gasit una care mi-a dat gales din ochi  si m-am apucat de treaba. A iesit asa cum o stiu eu.

Atuul acestei mancari este ca se face foarte simplu, e nevoie doar de timp pentru coacere. Poate fi servita ca aperitiv sau poate sa acompanieze o mancare de baza, de exemplu un bors intr-o zi de iarna.

Ingrediente:

  • 220gr faina de porumb
  • 180gr faina de grau
  • 1 lingurita rasa de praf de copt
  • 1 lingurita rasa de sare
  • 600g de iaurt ( daca folositi chisleac puteti pune 450-500g)
  • 100g de smanta
  • 50ml ulei de floarea soarelui
  • cateva fire de ceapa verde ( sau alte plante aromatice)
  • 3 oua
  • 250gr branza de oi (am pus feta)
  • o bucatica mica de unt sau 2 linguri de ulei pentru a unge tava

Metoda de preparare:

  1. Amestecam ingredientele uscate.
  2. Amestecam ingredientele umede si adaugam cele uscate.
  3. Taiem marunt cozile de ceapa. Branza o maruntim cu mana sau furculita, sau o dam prin razatoare. Adaugam la aluat verdeata taiata si branza. Amestecam inca o data.
  4. Ungem tava cu ulei sau unt si turnam aluatul. Punem tava in cuptorul incalzit la 180C si coacem prajitura 50 de minute.
  5. Cand e gata servim proja calda. E buna si rece dar calda e mai deosebita.

gusturisiculori_proja

Pofta buna cu voie buna!

Leave a Reply

